środa, 10 czerwca 2015

29. Bear Grylls - wymarzony !!

Cześć
Pisałem wam, że w piątek otrzymałem 4 listy, w tym dwa, które zawierały wymarzone prze ze mnie podpisy i jeden, którego się nie spodziewałem. Ten ostatni był już publikowany, a dziś chciałem przedstawić jeden z dwóch wymarzonych autografów które otrzymałem

Bear'a Gryllsa nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Postać znana na świecie jak również w Polsce. Został nazwany "Mistrzem survivalu" i to określenie idealnie do niego pasuje.
W 2008 roku, na nowo wprowadził wśród młodych ludzi zainteresowanie survivalem. Choć jego programy zawierały wyraźnie zaaranżowane sceny, to trzeba przyznać, że Bear na każdym kroku zaskakuje i robi rzeczy, które żyjąc w dostatku i w miarę bezpiecznych czasach uważamy jako obrzydliwe. (wyciskanie wody z kupy słonia)

Słówko o samej postaci- gdyż dla większości osób postać Beara Gryllsa kojarzy się tylko z określeniem "facet zjadający robaki"
Polecam przeczytać jego autobiografię - książka która ma ponad 400 stron, a i tak nie opowiada nam o całości życia Beara.
Otóż Bear już jako żołnierz Brytyjskich sił specjalnych miał wypadek - w wieku 21 lat podczas skoku spadochronowego jego spadochron otworzył się tylko do połowy-  spadł na pustynię w Zambii łamiąc sobie kręgosłup w 3 miejscach. Można sobie wyobrazić, ile taki wypadek może zmienić w życiu młodego jeszcze człowieka, który ma olbrzymie plany.
Bear przezwyciężył kalectwo i po 18 miesiącach ciężkiej rehabilitacji stanął - jako najmłodszy brytyjczyk na Mount Evereście.


Bear jest również kilkukrotnym rekordzistą w wielu innych dziedzinach: Przeszedł zamarznięte morze Arktyczne (2003), ustanowił rekord Guinessa w najdłuższym lataniu w tunelu aerodynamicznym ( 1h 37min), okrążył na skuterze wodnym całą Wielką Brytanię.


Bear pobił również dziwny rekord: na wysokości 8 tys metrów w koszu przymocowanym do balona ubrany we frak, zjadł 3 daniowy posiłek, a następnie wyskoczył ze spadochronem.
źródło: http://www.beargrylls.com/wp-content/uploads/Bear-Grylls-High-Altitude-Ballooning-2.jpg






Podsumowując: Postać tego człowieka jest dla mnie niezwykle ważna: Pokazuje ile tak naprawdę można osiągnąć ciężką pracą. Uświadamia nas, że tak naprawdę wszystko można osiągnąć - nie należy się poddawać.
Swoją drogą Bear jest również świetnym psychologiem - w najnowszej serii emitowanej na Discovery Bear pomagał ludziom przezwyciężyć swoje fobie. Sposób w jaki tego dokonywał budził niedowierzanie, ale również olbrzymi podziw. Oglądając właśnie tą serie programów można przekonać się, że dzicz faktycznie potrafi zmienić ludzi.

Do Beara wysłałem list z prośbą, kopertę zwrotną, dwa zdjęcia i kupon IRC. Jestem bardzo ciekawy, ponieważ Bear długo nie odpisywał i niecałe 2 tygodnie temu wysłałem ponownie niemal taki sam zestaw, ale kupon IRC zastąpiłem brytyjskim znaczkiem. W tej prośbie poprosiłem o podpis z dedykacją, więc być może jeszcze mnie coś zaskoczy.

Jak zdobyty : Prośba na adres :

Chief Scout’s Office
The Scout Association
Gilwell Park
Chingford
London E4 7QW
United Kingdom

Ile czekałem: 70 dni
Oryginalny : Stamp...

7 komentarzy: