piątek, 15 lipca 2016

137. Victor Valdes

Czołem,
Czasami kolekcjonerowi nie jest łatwo zdobyć autograf jakiegoś piłkarza, na którym mu bardzo zależy. Klub w którym gra w ogóle nie odpowiada na listy, albo wysyła nadruki autografów na kartach lub co gorsza podrobione autografy. Wtedy jedynym wyjściem jest cierpliwe czekanie aż dany zawodnik zmieni barwy klubowe. Tak również było z bohaterem dzisiejszego wpisu.

Fanem Barcelony nie jestem, ale potrafię docenić kunszt takiego bramkarza jak Valdes. Złośliwi mówili, że Valdes tylko dlatego broni w Barcelonie, ponieważ jest wychowankiem tego klubu - podobnie jak największy rywal Barcy - Real Madryt z Ikerem Cassilasem w bramce. Nie mniej jednak Valdes to jeden z najlepszych bramkarzy ostatniej dekady. Zdobywca wielu tytułów zarówno z Barceloną jak i z Reprezentacją Hiszpanii ( w której oczywiście nie mógł wygryźć Ikera Cassilasa, więc pozostawał tym drugim bramkarzem). Jest również zdobywcą 5 indywidualnych tytułów Trofeo Zamora - przyznawanym najlepszym bramkarzom Primera Division. 

Niestety sezon 2015/2016 nie może zaliczyć do udanych. Najpierw transfer do Manchesteru United ( kolekcjonerzy myśleli, że będzie łatwo zdobyć w ten sposób jego autograf, ale z adresu United Valdes nie odpisywał), a potem wypożyczenie do  Belgijskiego Standardu Liege, gdzie zagrał tylko 6 spotkań

Autograf zdobyty na oficjalnej karcie Standardu Liege. Kiedyś można go było zdobyć mailowo, ale kiedy ja pisałem prośbę na maila odsyłali tylko skan autografu... Nie poddałem się i wysłałem list z prośbą na adres belgijskiego klubu. Czekałem 26 dni i otrzymałem ładną kartę klubową z pięknym autografem bramkarza.


Jak zdobyty :  Prośba na adres:
Standard de Liege
Rue de la Centrale 2,
Sclessin4000
Liège (Luik)
BELGIUM

Ile czekałem:
26 dni
Jakość: Oryginał

11 komentarzy: