czwartek, 16 lutego 2017

213. Pep Guardiola

Witajcie,
Dzisiaj na blogu prezentuję autograf który otrzymałem już jakiś czas temu z wymiany. Pochodzi on od jednego z najlepszych obecnie trenerów na świecie - Pepa Guardioli. 
Guardiola jako piłkarz występował na pozycji defensywnego pomocnika. Swoją piłkarską przygodę rozpoczął nie gdzie indziej jak oczywiście w Barcelonie - w barwach której grał 11 lat (1990- 2001). 11 kwietnia 2001 r. piłkarz ogłosił swoje odejście z Barcelony, swoją decyzję motywował chęcią poznania innych lig piłkarskich oraz kultur. W rzeczywistości Guardiola w ogóle nie ufał ludziom zarządzającym klubem i czuł się niedoceniany. Odszedł, zanim sam zostałby wypchnięty z klubu. Pep opuścił Barcelonę jako nieszczęśliwy i rozczarowany zawodnik, który przeniósł się do włoskiej Brescii Calcio. Dwa lata później powiedział Opuściłem Barcelonę, gdyż już nie czułem wielkich emocji, wchodząc do szatni klubu każdego dnia. Przez 17 lat zawsze czułem wielki entuzjazm, ale pewnego dnia to się zmieniło i zrozumiałem, że to czas żeby odejść. Oczywiście słowa te świadczą o niezbyt dobrej atmosferze, jaka panowała w klubie w tym okresie. 
Guardiola wrócił jednak do Barcelony zaledwie 7 lat później - jako trener katalońskiego zespołu. Był twórcą słynnej tiki-taki, czyli nieustannego podawania piłki między zawodnikami w celu uśpienia rywali. Jego styl przynosił nadzwyczajne efekty w postaci licznych trofeów, ale był dość mocno krytykowany przez kibiców z całego świata, według których styl ten zabijał piękno footballu i mecze stawały się po prostu nudne.
Obecnie Guardiola jest trenerem Manchesteru City, do którego trafił z niemieckiego Bayernu Monachium.  

Jak zdobyty : Wymiana
Ile czekałem: -
Jakość: Oryginał

8 komentarzy: