wtorek, 11 października 2016

166. Gianluigi Buffon

Cześć,
Dzisiaj chciałem przedstawić podpis od prawdziwej legendy Juventusu i Reprezentacji Włoch - Gianluigiego Buffona ! Bez wątpienia to jeden z najlepszych bramkarzy XXI wieku. Do dziś trwają spory, czy ten tytuł należy się Ikerowi Casillasowi czy właśnie Buffonowi. Według mnie tych dwóch bramkarzy śmiało można wpisać na listę najwybitniejszych piłkarzy w historii na tej pozycji. 

Trochę samych faktów o Buffonie. Jest rekordzistą pod względem występów w kadrze narodowej Włoch - występuje w niej od 1997 roku ( prawie 20 lat! ) i zagrał w niej 165 oficjalnych spotkań. Łącznie dla Juventusu zagrał ponad 450 spotkań ! - zostając w nim, nawet wtedy kiedy klub został zdegradowany do Serie B za aferę korupcyjną we Włoszech. Buffon zajął 2 miejsce w plebiscycie o Złotą Piłkę w 2006 roku. 6 razy wybierany bramkarzem sezonu Serie A, 4 razy wybierany najlepszym bramkarzem świata według IFFHS, wybierany najlepszym bramkarzem Mistrzostw Świata w 2006 roku, oraz do drużyny Euro 2008. Jest również członkiem prestiżowej listy FIFA 100. O tytułach drużynowych tutaj nie wspomnę, bo tego jest naprawdę masa.  Z pewnością to jeden z najwybitniejszych piłkarzy jakich przyszło mi obserwować na boiskach. Co ciekawe bramkarz przyznał się, że w młodości leczył się na depresję. 

Nie tak dawno z okazji pobicia rekordu Serie A bez straconego gola ( 973 minuty) Buffon postanowił napisać wzruszający wiersz, który zamieścił na swoim oficjalnym profilu.


"Miałem 12 lat, kiedy odwróciłem się do ciebie plecami, odrzucając swoją przeszłość, by zapewnić Tobie bezpieczną przyszłość. Poszedłem za głosem serca. Poszedłem za instynktem.
Ale dzień, w którym przestałem na ciebie patrzeć, jest także dniem, w którym zacząłem cię kochać.
Chronić Cię.
Być pierwszą i ostatnią linią obrony.
Obiecałem sobie, że zrobię wszystko, by już nigdy cię nie zobaczyć. Lub po prostu robić to najrzadziej, jak tylko potrafię. Bolało za każdym razem, kiedy musiałem się odwrócić i wiedziałem, że Cię zawiodłem.
Znowu.
I znowu.
Zawsze byliśmy przeciwieństwami i jednocześnie się uzupełnialiśmy, jak Słońce i Księżyc. Zmuszeni do życia obok siebie, lecz nie mogąc się dotknąć. Partnerzy na całe życie, życie, w którym odrzuciliśmy wszelki kontakt.
25 lat temu złożyłem moją przysięgę: obiecałem Cię chronić. Dbać o ciebie. Być tarczą przeciw wszystkim Twoim wrogom. Zawsze walczyłem o Twój dobrobyt, który był ważniejszy od mojego.
Miałem 12 lat, kiedy się od Ciebie odwróciłem. I pozostanę odwrócony dopóki moje nogi, głowa i serce mi na to pozwolą". 

Trochę o samym podpisie: Autograf zdobyty poprzez napisanie listu na adres prywatny bramkarza. Oczywiście znalazły się opinie, które poddają pod wątpliwość oryginalność podpisów z tego adresu. Owszem, podpis ten jest nieco bardziej "staranny" od tych, które zostały zdobyte osobiście, ale z doświadczenia wiem, że czasami podpis zdobyty osobiście bardzo różni się od tego, jaki można otrzymać pisząc list. I gdybym nie wiedział i nie widział jak dana osoba podpisuje zdjęcie - to nigdy bym nie powiedział, że dany podpis jest oryginalny. 
Zresztą podpis który otrzymałem jest podobny do tych, które zostały zdobyte osobiście na koszulkach Juventusu... także jestem dobrej myśli.  Być może w mojej kolekcji znalazł się podpis tego fenomenalnego i genialnego bramkarza i jestem z tego dumny !


 
Jak zdobyty : Prośba na adres prywatny
Ile czekałem: 166 dni
Jakość: ?

5 komentarzy: