poniedziałek, 3 października 2016

Co można otrzymać od zagranicznych klubów

Cześć,
Dzisiaj trochę nietypowy post, ponieważ nie pokaże wam w nim żadnego autografu. Z racji tego, że otrzymuję wiele maili z pytaniem co można dostać pisząc do klubów z Anglii, Włoch czy Francji chciałem pokazać wam co można otrzymać pisząc listy lub maile na adresy zagranicznych klubów. 

Prezentowane tutaj karty bardzo chętnie wymienię - jeśli ktoś będzie chciał je otrzymać i to na nich uzyskać oryginalny autograf poprzez osobiste spotkanie z piłkarzem bądź list to śmiało może pisać do mnie poprzez formularz kontaktowy po prawej stronie ekranu. 

Zacznę od Bayernu Monachium. Bayern odpisuje na listy i wysyła autografy, których do końca nie jestem pewny. Podtrzymuję zdanie, że autografy na kartach klubowych Bayernu to autopeny - czyli podpisy złożone przez specjalną maszynę, która podpisuje karty. Chcecie dowodu, że tak jest ? Weźcie podpisy złożone przez tego samego zawodnika na dwóch kartach z tego samego sezonu i dokładnie zmierzcie ich wysokość, szerokość, odległość od charakterystycznych punktów. Człowiek nigdy nie jest w stanie podpisać się w identyczny sposób.
Oczywiście, nie wszystkie podpisy na kartach niemieckiego klubu to AP. Jestem przekonany, że niektórzy piłkarze bardzo chętnie takie karty podpisują i nawet wrzucają zdjęcia na Instagrama podczas podpisywania właśnie takich kart. Sęk polega na tym, że nie jesteśmy w stanie udowodnić, czy dany podpis jest faktycznym podpisem piłkarza czy też nie.

Ja do Bayernu już nie napiszę również z jednej prostej przyczyny. W tamtym roku wysłałem do nich list i 4 euro, gdyż dopiero co rozpoczynałem przygodę z autografami i chciałem mieć w kolekcji podpisy ( nawet  jeśli to AP) całej drużyny Bayernu. W zamian otrzymałem nadruki na oficjalnych kartach, przez co byłem naprawdę niemile zaskoczony...





Kolejnym klubem do którego pisałem jest angielski Manchester City. Manchester City chętnie przekazuje piłkarzom listy, a piłkarze ponoć czasami odpisują i podpisują zdjęcia. Tyle teorii. W praktyce wygląda to tak, że wysłałem w jednej kopercie listy do 7 albo 8 zawodników Manchesteru City. W niektórych prosiłem o kartę z autografem, a do niektórych załączyłem zdjęcia do podpisania. Listy oczywiście do mnie wróciły - niektóre po tygodniu inne po kilku miesiącach, ale w każdym z nich była karta klubowa z nadrukiem i niepodpisane zdjęcia. W każdym liście było również zdjęcie drużyny z nadrukowanymi autografami całego zespołu na jej odwrocie.... 

Bardzo chętnie skontaktuję się z osobą, której udało się zdobyć oryginalny podpis na zdjęciu lub karcie jakiegokolwiek piłkarza Manchesteru City.


Skoro jesteśmy przy klubach angielskich to warto wrzucić tutaj post o Swansea City. Klub ten odpisuje po wysłaniu maila, ale przysyła nam zdjęcie drużyny formatu A4 w twardej kopercie z nadrukowanymi autografami całego zespołu. W sumie całkiem miła pamiątka, zwłaszcza że zdobyta tylko po napisaniu maila.

Crystal Palace to kolejny angielski klub do którego wysyłałem prośbę. Pisałem prośbę zbiorową do klubu i otrzymałem oficjalny list od klubu i całkiem ładne "karty" (zdjęcia) z nadrukowanymi białymi autografami zawodników. Zdjęcia, które do nich wysyłałem wracały niepodpisane...




Włoskie kluby albo nie odpisują w ogóle, albo odpisują rzadko i sporadycznie wysyłając najczęściej podrobione autografy. Tak jest z podpisami Fiorentiny, których nie mam w swojej kolekcji - ale widziałem na innych blogach... do Milanu natomiast pisałem kilka razy i tylko raz dostałem w odpowiedzi karty klubowe- bardzo ładne karty klubowe, ale niestety z podrobionymi autografami. Również kiedyś wymieniłem się za karty klubowe Milanu - ale tylko dlatego, że bardzo mi się one podobają, bo niestety podpisy na nich pozostawiają wiele do życzenia...

Francja. Tutaj również można dostać sporo kart piłkarskich klubów. Pisałem do Monaco, wysyłając prośbę zbiorową wraz ze zdjęciami. Zdjęć nie dostałem nigdy z powrotem, natomiast dostałem tylko  zdjęcie zbiorowe drużyny, bez żadnych nawet nadruków...

Jeśli chcecie otrzymać bardzo ładne karty klubowe, niestety z nadrukami - śmiało piszcie na adres Olympique Marseille. Klub wysyła chyba najładniejsze karty klubowe jakie widziałem, tym bardziej szkoda, że są na nich nadruki piłkarzy... Dodatkowo otrzymacie jeszcze bardzo duży plakat drużyny z nadrukowanymi autografami pod spodem.


Nieco ponad rok temu wyszło na jaw małe kłamstewko. Otóż wielki klub z Francji -mowa o PSG, wysyłał kibicom podrobione autografy na oficjalnych kartach klubowych. Ponoć jeden z piłkarzy zobaczył podpis nie należący do niego i sprawa się dość szybko rozeszła w mediach. Próbowałem sprawdzić, czy PSG dalej podrabia podpisy, czy w ogóle odpisuje, a może czy klub poszedł po rozum do głowy i wysyła oryginały ? Dostałem dwie z trzech kart o które prosiłem. Tyle że na kartach są niestety nadruki...Nie mniej jednak karta z nadrukiem Zlatana Ibrahimovicia jest bardzo ładną pamiątką.

I na sam koniec to co dostałem ostatnio z Anderlechtu Bruksela. Oczywiście wysłałem prośbę zbiorową o autografy na kartach na adres klubu. I otrzymałem.... wydrukowane podpisy na zwykłej drukarce i dodatkowo zalaminowane w twardą folię, wszystkie razem do kupy...  Czasami zastanawiam się, skąd ludzie biorą takie dziwne pomysły ?



To by było na tyle, jeśli chodzi o prezentację tego co autografami nie jest, a co dostałem podczas tego roku pisania i wysyłania listów do różnych klubów. Cały czas mam nadzieję, że będzie lepiej i uda się zdobyć jeszcze więcej bardzo ładnych kart klubowych z oryginalnymi podpisami.

2 komentarze:

  1. Wysyłają duplikat tkz. nie orginał boją się o podróby np.Banki wysyłając darmo lu małe koszty tk. wysyłka dlatego

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dostałem oryginalnme autografy od pilkarzy Rakowa

    OdpowiedzUsuń