wtorek, 24 lipca 2018

407. Gaizka Mendieta

Cześć,
Dziś na blogu autograf pochodzący od Gaizki Mendiety - byłego hiszpańskiego piłkarza, pochodzącego z Kraju Basków, grającego na pozycji prawego pomocnika. Mendieta był specjalistą od wykonywania rzutów karnych, jego mocną stroną były także strzały z dystansu. Były gracz takich klubów jak CD Castellón, Valencia CF, SS Lazio, FC Barcelona i Middlesbrough FC. Na początku pierwszej dekady XXI wieku był uważany za jednego z najlepszych piłkarzy na świecie. Wówczas z zespołem z Walencji dwa razy wystąpił w finale rozgrywek Ligi Mistrzów (w 2000 i 2001 roku). Podczas swojej kariery nigdy nie został mistrzem kraju, a tylko raz zajął 2. miejsce w rozgrywkach ligowych – w sezonie 1995/1996 wywalczył z Valencią CF wicemistrzostwo Hiszpanii. W lipcu 2001 roku przeszedł z klubu z Walencji do SS Lazio za kwotę odstępnego 48 milionów euro – była to ówcześnie najwyższa kwota transferu za hiszpańskiego piłkarza, a także szósta najwyższa kwota odstępnego ogółem w piłce nożnej w tamtym czasie. Ogółem podczas kariery klubowej rozegrał 410 spotkań ligowych, w których zdobył 55 bramek. Zakończył karierę 1 lipca 2008 roku. Autograf zdobyłem dzięki wymianie, z kolekcjonerem który zebrał go osobiście podczas meczu gwiazd La Liga w Warszawie.

Jak zdobyty : Wymiana
Ile czekałem: -
Jakość: Oryginał

8 komentarzy: